Klachtenregeling

Als u niet tevreden bent over uw psycholoog is het aan te raden om eerst hierover met de psycholoog zelf te spreken en te proberen om samen tot een oplossing te komen. Komt u er samen niet uit dan kunt u overwegen een klacht in te dienen.

Een klacht tegen een psycholoog die lid is van het NIP moet gaan over het beroepsmatig handelen van de psycholoog. Klachten over het gedrag van de psycholoog in de privésfeer, claims over financiële schade als gevolg van het handelen van de psycholoog, verzoeken tot herziening van een psychologisch rapport en klachten over gebeurtenissen, die naar het oordeel van de colleges te lang geleden hebben plaatsgevonden, komen niet in aanmerking voor behandeling.

Psychologiepraktijk Hoopvol is aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling van P3NL. Via P3NL kunt u terecht bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Klacht&Company.

Een klacht indienen gaat als volgt:

Vul het klachtenformulier in.

Mail het ingevulde formulier naar nip@klachtencompany.nl

De klachtenfunctionaris neemt binnen twee werkdagen contact met u op.

Vindt u het lastig om het klachtenformulier in te vullen of wilt u liever eerst overleggen, dan kunt u ook bellen naar 088 – 2341601.